پیشینه اتوبان

پیشینه اتوبان

از زمانیکه تاکسیهای اینترنتی شروع به کار کردند کسی فکرش را نمی کرد روزی برسد که تمامی خدمات و مشاغل به سمت اینترنتی شدن رفته و استفاده از بستر اینترنت تا این حد به بطن زنگی شهری و مدرن راه یافته و تمامی مشاغل و کسب و کارها حتی مشاغلی که سنتی ترین مشاغل به نظر می رسند را وادار نماید تا برای زنده نگهداشتن کسب و کار خود و عقب نیفتادن از رقبا به استفاده از اینترنت و فضای مجازی به شیوههای مختلف روی آورند...


 استفاده از ابزار اینترنت، الزام اجتماعی و اقتصادی زندگی شهری است

 

خدمات خانگی و خشکشویی از جمله خدماتی هستند که مدتهاست جهت سهولت دسترسی به مشتریان و همچنین ارائه خدمات متمایز روی به استفاده از بستر اینترنت آورده اند. بنیانگذاران خشکشویی اتوبان با تشخیص نیاز به تحول در صنف خشکشوییها و خدمات خانگی از سال 1396 پس از مطالعات مربوطه اقدام به تاسیس خشکشویی اتوبان نمودند. این مجموعه از شهریور 1396 آغاز به فعالیت نموده و جزو نخستین خشکشویهای اینترنتی می باشد.

 

توسعه زندگی شهری و عدم توسعه یافتگی صنف خشکشویی متناسب با توسعه شهری، علاوه بر هزینه مضاعف و نا متقارن خشکشویی و همچنین در دسترس نبودن خشکشوییها در نقاط مختلف شهرها و مشغله عموم مردم و نبود وقت کافی برای مراجعه به خشکشویی برای دریافت خدمات، موجب شده بخش عمده ای از ساکنین شهرهای بزرگ از خدمات خشکشوییها بی بهره بمانند. صنف خشکشویی بعلل مختلف به لحاظ کمی و کیفی چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری متناسب با توسعه شهرها پیشرفت نکرده است و مساله، نیاز به تحول و بویژه استفاده از فن آوری اطلاعات را جهت پاسخگویی مناسب به جامعه شهری را ضروری می نماید. استفاده از بستر اینترنت نه تنها سرعت پاسخگویی را افزایش می دهد بلکه قیمت تمام شده را کاهش داده نهایتا موجب کاهش قیمت خشکشویی می گردد.

 

اتوبان؛ پاکیزگی فقط با چند کلیک ساده

 

خشکشویی اتوبان با توجه به مشاهده کاستی های این صنف از بدو تاسیس اقدام به راه اندازی یک کارگاه مجهز به ماشین آلات روز نموده و با جذب و آموزش نیروهای جوان و با استعداد و با تربیت متخصیصین مورد نیاز با دانش روز دنیا سعی در ارائه خدمات کیفی متمایز با خشکشوییهای سنتی نموده است.

متخصصین آموزش دیده در خشکشویی اتوبان علاوه بر کسب مهارتهای معمول خشکشویی، لکه بری و اتو با دانش روز مواد شناسی/ متریال شناسی/ استایل و مد شناسی نیز بروز شده و بصورت مدوام در حال آموزش و ارتقا مهارت هستند.

این مجموعه بر خلاف بسیاری از رقبا که صرفا به توسعه یک اپ و سایت اکتفا نموده و کلیه مراحل عملیات را فقط با در نظر گرفتن معیار کاهش هزینه تمام شده به یک واحد صنفی خشکشویی سنتی واگذار نموده اند. اقدام به تجهیز یک کارگاه مدرن نموده و همچنین عملیات حمل را با توسعه یک ناوگان حمل مجهز خود بعهده گرفته است. خودروهای پراید وانت مجهز به کابین و رگال، از ساعت 10 صبح تا 9 شب در طول 7 روز هفته در حال جمع آوری و تحویل البسه مشتریان هستند.

 

خشکشویی اتوبان یک خشکشویی مدرن در منزل شماست

مراحل کار:

صفر تا صد مراحل کار توسط نیروهای داخلی خشکشویی اتوبان انجام می گردد.

الف: سفارش گیری و تحویل

1.     ثبت سفارش: ثبت سفارش به طرق مختلف انجام میگردد. با توجه به نیاز مشتریان راههای مختلفی برای ثبت سفارش در نظر گرفته شده است: هر مشتری بسته به شرایط می تواند با تماس تلفنی با شماره 02191090601 یا ثبت سفارش از طریق وبسایت و یا با نصب اپ اتوبان نسبت به ثبت سفارش اقدام نماید. به محض ثبت سفارش، پیامکی حاوی کد رهگیری و شماره سفارش برای مشتری ارسال می گردد.

2.     پس از ثبت سفارش همکاران شرکت با مشتری جهت هماهنگی ساعت دریافت البسه با مشتری تماس گرفته و پس از هماهنگی در ساعت مشخص شده به نشانی مشتری مراجعه می کنند. به هنگام دریافت البسه رسید با سربرگ اتوبان به مشتری ارائه می گردد.

3.     البسه دریافتی در انتهای ساعات کاری هر روز به کارگاه اتوبان تحویل شده و مراحل خشکشویی و اتو بسته به سفارش مشتریان انجام میشود. در مراحل انجام خدمات در صورت نیاز به لکه بری یا هر گونه خدماتی که موجب افزایش هزینه گردد، کارشناسان با مشتری جهت اخذ نظر و رضایت مشتری تماس خواهند گرفت.

4.     طول مدت خدمات از مان دریافت تا تحویل به مشتری از 1 تا 4 روز بسته به نوع سفارش مشتری در نظر گرفته شده است. که در 80% موارد، خدمات طی 24 ساعت اول انجام شده و البسه در صف آماده ارسال به مشتریان قرار می گیرد.

5.     پس از اینکه البسه در صف آماده ارسال قرار گرفت کارشناسان با مشتری تماس گرفته و در بازه زمانی مشخص شده البسه در بسته بندی شکیل به مشتریان تحویل می گردد.

6.     از آنجاییکه رضایت مشتریان برای این مجموعه بسیار مهم است پس از تحویل البسه و تکمیل سفارش، پنجره رضایت مشتری برای هر سفارش در اپ اتوبان باز می گردد تا بازخورد هر مشتری در هر سفارش اخذ شده و در صورت وجود اشکال و ایرادی با آن مشتری تماس گرفته خواهد شد.


با خشکشویی اتوبان شیک پوشی گران نیست

 

7.     سوالی که برای بسیاری از مشتریان وجود دارد این است که چطور قیمت خشکشویی اتوبان فاصله چشمگیری با سایرین دارد؟؟؟!!!!

 همانطور که قبلا ذکر شد تمامی مراحل و عملیات بصورت متمرکز توسط خود مجموعه انجام می گیرد و هیچ بخشی از عملیات برون سپاری نشده است. با توجه به اینکه عملیات بصورت متمرکز و با حجم انبوه صورت می گیرد. علاوه بر کنترل و افزایش استاندارد و کیفیت؛ هزینه تمام شده نیز کاهش یافته و نتیجتا منجر به کاهش قیمت خشکشویی می گردد. برای مثال قیمت مصوب شستشو و اتوی پیراهن در تهران 190000 ريال در سال 1400 می باشد قیمت این خدمت در مجموعه اتوبان فقط 145000ريال در نظر گرفته شده.

برای اطلاع از تعرفه خدمات می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://otooban.ir/services

ب) مراحل خشکشویی در کارگاه اتوبان:

1.     پس از تحویل البسه در خشکشویی اتوبان، همکاران البسه هر مشتری را شماره گذاری نموده و بر حسب خدمت مورد نیاز در سبدهای مجزا به بخشهای مختلف ارجاع می دهند.

     استفاده از بهترین لکه برهای خارجی و ترکیبی

 

2.     لکه بری:

ابتدا در صورت نیاز البسه به بخش لکه بری رفته و در این بخش با استفاده از لکه برهای خارجی یا لکه برهای ترکیبی که ساخته کارشناسان اتوبان است، لکه ها از بین می روند. شایان ذکر است کارشناسان این مجموعه به دانش ترکیب مواد آشنایی داشته و برای هر نوع لک لکه بری مخصوصی تولید نموده اند. کما اینکه بارها مشتریان البسه ای را که خشکشویی های سنتی قادر به پاک کردن نبوده اند به این مجموعه تحویل داده اند که در این مجموعه لکه بری براحتی انجام شده است.

** شایان ذکر است: در صورت نیاز به لکه بری، این مورد باید در سفارش ثبت شده و به هنگام تحویل به همکاران مورد تذکر داده شود.

3.     چرک گیری:

پس از لکه بری نوبا به چرک گیری تمامی البسه می رسد. چرک گیری و چربی گیری البسه در میزهای مخصوص و با مواد خاص بوسیله فرچه از بین برده میشود. انجام چرک گیری قبل از شستشو بسیار حائز اهمیت است چرا که موجب کاهش مدت زمان شستشو و نتیجتا موجب طول عمر منسوجات می گردد.

 

شستشوی مجزا و ضد عفونی البسه

 

4.     شستشو:

البسه پس از چرک گیری به بخش شستشو منتقل می شوند. در بخش شستشو البسه هر مشتری به تفکیک رنگ و متریال بصورت جداگانه در ماشینهای مجزا شسته می شود. همچنین با توجه با شیوع ویروس کرونا از ضد عفونی کننده جهت اطمینان خاطر استفاده می گردد.

***نکته ای که بسیار حائز اهمیت است استفاده از شوینده متناسب با میزان کثیفی، نوع و رنگ پارچه است. یک تصور رایج این است که هرچه شوینده قویتر و بیشتر، باعث پاکیزگی بیشتر پارچه می شود!!! بر همین اساس بسیاری از مصرف کنندگان خانگی و حتی برخی خشکشویی های سنتی مقدار زیاد شوینده را یک امتیاز محسوب می کنند این در حالیست که این تصور اشتباه است. به یاد داشته باشید استفاده از شوینده قوی و زیاد موجب آسیب خوردن به رنگ پارچه و کاهش طول عمر البسه می گردد. مقدار و قدرت شوینده بهتر است متناسب با جنس و رنگ البسه انتخاب شود.

***همچنین در پایان شستشو حتما باید از نرم کننده با کیفیت استفاده شود تا ضمن خوش بو شدن البسه طول عمر منسوجات اضافه شود.

5.     آبگیری:

منسوجات پس از شستشو در خشکشویی اتوبان در آبگیر 50 کیلویی و با دور 1500 ئور در دقیقه آبگیری می شوند. بسیاری از خشکشویی های سنتی از این امر غافلند که آبگیری یکی از مراحل مهم شستشو بوده و موجب میشود آب چرک آلود از بطن البسه خارج گردد.

6.     خشک کردن البسه:

پس از آبگیری البسه با دستگاههای مجهز با باد گرم خشک میشود. و در این مرحله شستشو تمام شده و البسه به بخش اتوکاری منتقل میشود.

*****نکته بسیار مهم: مراحل ذکر شده در خصوص البسه ای است که آبشویی می گردند. در صورتیکه منسوجات نیاز به خشکشویی و شستشو با پرکلراتیلن داشته باشند شیوه شستشو کاملا متفاوت است.

 

اتوکاری با دستگاههای خودکار و ظریفکاری با اتوی دستی

ج) اتوکاری:

1.     البسه بنابر نیاز قبل از اتو باید نم دار شوند. نمدار شدن البسه بویژه پیراهن موجب بالا رفتن کیفیت اتو می شود. البسه باید بمدت 2 ساعت در کیسه های مجزا نمدار  بمانند.

2.     بعد از 2 ساعت البسه با دستگاههای خودکار و نیمه خودکار اتو شده در رگال قرار می گیرند.

**بعضی پیراهنها از قبیل پیراهنهای هاکوپیان که سرآستین پر چینی دارند. در صورت نیاز به اتوکاری تکمیلی، با اتوی دستی و میز ظریفکاری انجام میشود.

3.     بعد از اتوکاری، البسه تک به تک کنترل کیفی شده و پس از آن بسته بندی و به بخش تحویل منتقل میشود.

***در صورتیکه در مرحله کنترل کیفی ایرادی در شستشو یا اتوکاری وجود داشته باشد البسه به بخش مربوطه برای رفع ایراد عودت میشود.

 

د) بخش تحویل:

پس از بسته بندی، البسه در صف تحویل قرار گرفته و همکاران ما با مشتری برای هماهنگی ساعت تحویل تماس می گیرند.


امیدوارم اتوبان هزینه زندگی مشتریان را کاهش داده و تجربه دلنشینی برای شما رقم بزند